Την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2022 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η 4η συνεδρία του προγράμματος επαγγελματικού προσανατολισμού Tipping Point στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Αυτή τη φορά είκοσι μαθητές της Γ΄τάξης ενημερώθηκαν για το επάγγελμα του γυμναστή από τον κ. Β.Ι.Σταυρόπουλο.
Αρχικά ο μέντορας πληροφόρησε τα παιδιά για τα πανεπιστήμια στα οποία υπάρχουν Τ.Ε.Φ.Α.Α, τον τρόπο εισαγωγής και τα έτη φοίτησης. Αναφέρθηκε διεξοδικά στις πολυάριθμες ειδικότητες που μπορούν να επιλέξουν και να λάβουν κατά τη διάρκεια των σπουδών, καθώς και στο πόσοι και ποιοι διαφορετικοί επαγγελματικοί δρόμοι ανοίγονται με την απόκτηση του πτυχίου.Τόνισε πως το «κλειδί» για την επαγγελματική πλήρωση είναι να δημιουργείς προσωπικά επαγγελματικές ευκαιρίες, χωρίς να περιμένεις να σου προσφερθούν. Σημαντικό να μπορείς να κάνεις το χόμπι σου επάγγελμα. Σημαντικότερο να συνειδητοποιείς πως το επάγγελμα αποτελεί και λειτούργημα. Περιλαμβάνει τόσο την φροντίδα άλλων ανθρώπων όσο και του ίδιου του εαυτού. Χτίζει αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Γίνεται φιλοσοφία και τρόπος ζωής!
Στη συνέχεια ο κ. Σταυρόπουλος σκιαγράφησε την προσωπική του πορεία, καταδεικνύοντας έτσι, πως για έναν πτυχιούχο Τ.Ε.Φ.Α.Α. η επαγγελματική σταδιοδρομία δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολη υπόθεση, ούτε όμως μονόδρομος, όπως πιστεύουν οι περισσότεροι. Δεν υπαρχει μόνο η επιλογή του γυμναστή στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Ο ίδιος, θέλοντας να γνωρίσει, να πειραματιστεί και να ασχοληθεί με διαφορετικούς επαγγελατικούς τομείς, μίλησε για την εμπειρία του ως προσωπικός γυμναστής (Personaltrainer) διάσημων Ελλήνων στο χώρο της μουσικής και του θεάματος. Διευκρίνισε πως κατάφερε να αποκτήσει τη συγκεκριμένη πελατεία μέσω της γνώσης του περί αθλητικού μάρκετινγκ, δηλ. μέσω της ειδικότητας που απέκτησε κατά τη διάρκεια των σπουδών του, έτσι ώστε να μπορεί να προβάλλει τον εαυτό του και τη δουλειά του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.Κατόπιν εξήγησε την σπουδαιότητα της μαθητείας δίπλα σε άλλους επαγγελματίες, η οποία προσφέρει στους νέους πτυχιούχους τη δυνατότητα να δουν, να μάθουν κάτι καινούργιο (π.χ. διαφορετικές μυοσκελετικές αποθεραπείες) και στην πορεία να επιλέξουν τι είναι αυτό που θέλουν να κρατήσουν από τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις, ώστε να το εκμεταλλευτούν στην προσωπική τους εξέλιξη. Κατά αυτόν τον τρόπο μπορεί κάποιος να εμπλουτίζει συνεχώς τις υπηρεσίες του και να ασχοληθεί εν τέλει μ΄αυτό που μπορεί να υποστηρίξει καλύτερα και που ταιριάζει περισσότερο στην προσωπικότητά του. Μία άλλη εκ των πολλών επαγγελματική επιλογή θα μπορούσε να είναι το επιχειρείν,στην περίπτωση που κάποιος ενδιαφέρεται να εργαστεί ως ελεύθερος επαγγελματίας, π.χ. ως φυσικοθεραπευτής (μετά την απαραίτητη πιστοποιημένη εξειδίκευση) ή ως ιδιοκτήτης γυμναστηρίου.
Ο μέντορας δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις μεταπτυχιακές σπουδές, ορμώμενος από σχετική ερωτήση μαθητή. Κατά τη γνώμη του ένας μεταπτυχιακός τίτλος καθ΄αυτός δεν είναι απαραίτητος για την επαγγελματική αποκατάσταση ή εξέλιξη.Σε κάθε περίπτωση όμως μέσω των μεταπτυχιακών σπουδών αποκτώνται εμπειρίες εξίσου σημαντικές με τις νέες γνώσεις που προσφέρει ένας επιπλέον ακαδημαϊκός τίτλος, εάν π.χ. υλοποιηθεί στο εξωτερικό. Η παραμονή σε μία άλλη χώρα δίνει τη δυνατότητα καλλιέργειας της εκάστοτε ομιλούμενης γλώσσας, τη γνωριμία με την κουλτούρα, την κατανόηση του τρόπου σκέψης, τις διαφορετικές επαγγελματικές πρακτικές και την αλληλεπίδραση με ανθρώπους από άλλα κράτη, αποκομίζοντας σημαντικές εμπειρίες, που θα αποδειχθούν χρήσιμες ή και πολύτιμες στο μέλλον για την προσωπική και επαγγελματική πρόοδο.
Οι μαθητές μας, έχοντας εκμαιεύσει τις απαραίτητες πληροφορίες, ευχαρίστησαν τον κ. Σταυρόπουλο για τον χρόνο που τους αφιέρωσε και για την ευκαιρία που τους έδωσε να μοιραστούν μαζί του ό,τι αμφισβητούν και αγνοούν, ό,τι τους αγχώνει και τους προβληματίζει.
Θερμές ευχαριστίες! Από καρδιάς!
Οι συντονιστές του προγράμματος
Δ.Μαρτίκας
Ε.Μουζά
Σ.Σταύρου